Космос

Рогозін обіцяв космічний ліфт? Прогрес мс – 15 долетів до мкс за 3 години 18 хвилин. Чим вам не ліфт?

Природно, Рогозін ніколи не мав на увазі ліфт в прямому сенсі, тобто такий як в багатоповерхівці. Він виражався образно, а журналісти, а потім і блогери, вхопилися за слово, і роздули з мухи слона.Рогозін, звичайно ж мав на увазі транспортну систему, яка могла б швидко доставляти вантажі і людей на об’єкти розташовані в космосі.

На місяць або на МКС. Раніше космічні кораблі летіли на МКС за багатовитковою схемою, поступово переходячи на більш високу орбіту. Це було надійно, в плані набагато простіших розрахунків, але дуже довго.

Гаразд, але уявіть як сидіти в тісному союзі 2 доби. До МКС всього 400 км по прямій, майже рукою подати, а летіти 50 годин. Стикування з МКС по дводобовій схемі проходила на 34-му витку.

Варто відзначити, що на зорі космонавтики використовували лагідні схеми стикування, але з різних причин час все збільшувалося і збільшувалося, а коли з’явилася станція “Мир” довелося і зовсім перейти на дводобову схему, щоб не коригувати орбіту станції, а без цього стикування було неможливе за короткою схемою.Вся справа в тому, що, якщо говорити спрощено, необхідно вже на старті, на етапі виведення корабля, забезпечити таку траєкторію, щоб космічний корабель полетів точно “в лоб” стикувального модулю (насправді не зовсім в лоб, але я спрощую). У космосі не так просто зупиниться, здати задом, як на парковці.

Ось в цьому то і складність, адже і сама МКС обертається, і не завжди знаходиться в зручному положенні. Розрахувати таку складну траєкторію, та ще без необхідності довертати станцію-складне завдання.Але росла потужність ЕОМ, досвід, і це дозволило знову повертатися до коротких схем, але вже для стикування з величезною станцією.

Тому надкоротка двохвиткова схема стала можливою тільки завдяки новітнім кораблям з цифровою системою управління “Прогрес-МС»і “Союз-МС”. Мало того, це ще не межа, в Роскосмосі вже замислюються про одновітковой схемою.Роль відіграє і ракета-носій.

Союз-2.1 А теж цифрова, і це дозволяє третього ступеня ще на етапі виведення коригувати орбіту з метою “запустити” корабель в потрібному напрямку. І роль там грають одиниці градусів (1-1, 5°), точність потрібна ювелірна.

І тільки новітні цифрові системи управління таку точність можуть забезпечити.Запущений вчора вантажівка “Прогрес МС-15” поставив черговий рекорд по швидкості стикування з МКС – три години 18 хвилин і 31 секунду. ДО РЕЧІ, найшвидший ліфт в світі працює в Шанхайській вежі, і розвиває максимальну швидкість 69 км / ч.

але навіть на ньому подорож на МКС тривало б більше 6 годин. Так що “прогрес” швидше найшвидшого ліфта на планеті в 2 рази. Мрія Рогозіна здійснилася:) не забувайте підписуватися на нашу стрічку і репостити публікацію в соцмережах.
І заходьте на наш сайт “зроблено у нас” – там хороших новин набагато більше!І лайкнути не забудьте 🙂

Related posts

Leave a Comment